-
Norge vil gjøre det best i 2023 ifølge IRM
Etter pandemien hadde vi et rally i annonsemarkedet i 2021. I 2022 forventes de norske annonseinvesteringene for første gang å overstige 25 milliarder kroner.
-
25.04.2023: – NADAexpress 20 år
Per april 2023 har NADAexpress gjort drøyt 1,8 millioner sendinger av annonser. Oppstarten av annonsesendingstjenesten NADAexpress fant sted i april 2003. Første annonse overført på trykk, var en annonse for Kappahl med korte bukser til kr 199,-.
-
Trer ut av MBL-styret
Pål Nedregotten forlater Amedia for å gå inn i NRKs toppledelse som teknologidirektør. Nedregotten trer automatisk ut av vervet som MBLs styreleder og styrets nestleder Siv Juvik Tveitnes (konserndirektør Nyhetsmedier Schibsted) vil fungere som styreleder.
-
Budstikka er Årets mediehus
Årets mediepriser 2019 er i kveld delt ut på Vulkan Arena i Oslo i regi av Mediebedriftenes Landsforening. Budstikka er kåret til årets mediehus, Elle er vinneren av Årets Magasin og Årets nyskaping er VG forklarer.
-
Rekordstor oppslutning om nasjonal avisuke
Om tre uker skal over 86 000 elever fra hele landet lære om kildekritikk, medienes rolle og verdien av god journalistikk i en hel uke. Det er 10 000 flere deltakere enn i fjor. Elevene vil få oppgaver knyttet til journalistikk som er tilrettelagt for kompetanseplanene for 4., 6. og 9. klassetrinn.
-
Støtter forslag om nye kategorier i produksjonsstøtten
I en fersk høringsuttalelse til Kulturdepartementet går MBL inn for at kategorien bydelsaviser blir gjeninnført og at det innføres en ny støttekategori for kommunedelsmedier.
-
Nå kan medier søke om koronakompensasjon
I dag kl 12 åpner Medietilsynet søknadsportalen for kompensasjonsordningen for medier. Søknadsfristen er torsdag 13. august kl. 14:00.
-
MBLs lederskole og fem råd fra arbeidspsykologen
De erfarne medielederne Tove Nedreberg og Gard Steiro delte nyttige tips og råd med 70 deltakere da første del av lederskolen ble avviklet i dag. Psykolog og lederutvikler Elisabeth Østrem fra AFF holdt en innledning og snakket om "Magien i å bli møtt der man er - akkurat nå".
-
Linkpulse implementeres i MBLs trafikkmålinger
Arbeidet med implementering av målekoder fra Linkpulse er startet. Linkpulse erstatter fra 01.01.21 Comscore som leverandør av digitale trafikkmålinger.
-
Alarmerende rapport om bulgarske medier
Bulgarske medier er i stor grad "i hendene på" regjeringsstøttede allierte, og oligarker viser en fersk rapport fra Ethical Journalism Network (EJN).