Artikler

1361 resultater

1361 resultater funnet med valgt filtrering
  1. Nordmenn beholder avisabonnementet, tross trangere økonomi

    Nordmenns tilgang til avisabonnement er stabil, tross stram økonomi, det viser den ferske oppdateringen av MBLs rapport “Betaling for nyheter”. 7 av 10 mener det er viktig å være oppdatert på nyhetsbildet til enhver tid, og tilgang til nyheter som er kvalitetssikret av en redaksjon, er en av de viktigste grunnene til å abonnere på norske nettaviser.

  2. Lubna Jaffrey anerkjenner medienes utfordringer, forventer at hun leverer

    Kulturministeren la frem sin mediepolitiske redegjørelse på Stortinget tirsdag. - Lubna Jaffrey viser forståelse for bransjens viktighet, og dagens krevende utfordringer, men hun foreskriver ikke en løsning. Hun skal utrede momsen, men har en kort vår å levere på, sier MBLs adm. dir. Randi S. Øgrey.

  3. Et godt mediebudsjett fra Venstre

    Venstre la i dag frem sitt alternative statsbudsjett, og partiet har nok en gang prioritert å gjøre momsfritaket plattformnøytralt. I år foreslår Venstre også å styrke mediestøtten, støtte til nye tiltak for å nå unge og til prosjektet Reynir.

  4. IRM: Nå går annonsemarkedet frem igjen

    Omsetningen for annonsemarkedet i tredje kvartal utgjorde 6,2 milliarder kroner, en økning på 5 % sammenlignet med tredje kvartal 2023. Det viser en fersk rapport fra IRM som ble offentliggjort i dag.

  5. SVs alternative budsjett: Mediestøtten økes med 35 mill

    SV la frem sitt alternative statsbudsjett torsdag. De foreslår blant annet en styrkning av mediestøtten på 35 mill. og en økning på 2 mill. til Institutt for Journalistikk. Partiet skriver: "En sterk og uavhengig presse er viktigere enn på lenge. Det er gledelig at flere nye redaktørstyrte medier ser dagens lys. Når flere skal dele på produksjonstilskuddet trengs mere penger. Derfor øker vi pressestøtten i dette budsjettet".

  6. |

    Her er MBLs markedsforum

    Etter siste styremøte i MBL er det pekt ut ny leder og tre nye oppnevninger til MBLs markedsforum. Markedsforums syv medlemmer skal gi strategiske råd til hovedstyret om hvordan markedsområdets utfordringer og muligheter kan løses og utvikles fremover, særlig med tanke på å identifisere de områder der samarbeid mellom medlemsbedriftene er formålstjenlig.