-
FutureWeek: Redaksjonelle medier og fortinn i annonsemarkedet
Media City Bergen arrangerer denne uken FutureWeek med et omfattende program. Mediebedriftens Landsforening bidro i går med en sesjon om den digitale annonseøkonomien. Under sesjonen presenterte MBLs fagsjef Geir E. Engen nye funn fra en undersøkelse om Brand Safety gjennomført sammen med ANFO. Rapporten ferdigstilles i disse dager.
-
Ny versjon av NADAexpress
NADA har lansert ny versjon 4.0 av NADAexpress denne uka. I den nye versjonen er brukergrensesnittet for avsendere totalt forandret fra tidligere. Hensikten er å gjøre NADAexpress enklere og mer effektiv i bruk, og samtidig sørge for et mer tidsmessig utseende.
-
Nytt styre i NxtMedia
Tove Nedreberg er nyvalgt styreleder i den internasjonale teknologi- og mediekonferansen NxtMedia.
-
Ber Finansdepartementet tilrettelegge for godt og hensiktsmessig momsfritak
-Jeg verdsetter at regjeringspartiene skriver at de ønsker at det gjøres enkelte justeringer i revidert med hensyn til momsfritak for elektroniske tidsskrift, sa stortingspolitiker Tage Pettersen under stortingsdebatten om revidert statsbudsjett.
-
Slik vil MBL og LLA sørge for at avisdistribusjon opprettholdes
Samferdselsdepartementet har gjennom høring nå fått en mer detaljert beskrivelse av forslaget fra MBL og LLA om avisdistribusjon etter at Posten fra 1.7.2020 skal omdele på færre ukedager. Forslaget viser til at 'motprogrammering' og bruk av Posten på Postens omdelingsdager gjør at avisdistribusjonen vil nå ut til abonnentene som i dag.
-
Nasjonal lærerkonferanse: Engasjer neste generasjons lesere!
Skolen blir stadig bedre til å lære elever å lese, men både fag- og fiksjonstekster er i hard konkurranse med de visuelle og interaktive mediene. Hvordan engasjerer vi morgendagens lesere i dagens samfunn? Denne konferansen vil sette søkelyset på hva lærere og utgivere kan gjøre for å engasjere de yngste tenåringene, og gi dem både evner og lyst til å forbli lesere livet igjennom. Bak konferansen står Mediekompasset (fra Mediebedriftenes Landsforening) og Foreningen !les.
-
Akademia utfordres under Data-SKUP
Data-SKUP får 8 hovedspor og et av disse omhandler akademia. I to timer vil mediebransjen og utdanningsinstitusjonene drøfte hva som kreves av fremtidens journalister. MBL har i år inngått en samarbeidsavtale med Data-SKUP.
-
Slik vil vi motvirke uheldig kroppspress i sosiale medier
Nå får folk for første gang et sted å henvende seg når de kommer over innlegg på sosiale medier som kan føre til kroppspress og utseendemisnøye. Mandag 23. september inviterer MBL og ANFO til lanseringen av Fagutvalget for Influencermarkedsføring. Fagutvalget skal håndtere nye etiske retningslinjer mot kropps- og utseendepress blant barn og unge, som blir presentert under lanseringen.
-
-
Norske annonsører anbefaler Mediehusenes content byråer
I den ferske undersøkelsen “Annonsører om innholdsmarkedsføring og tillitt” som er utført av MBL og Anfo, kommer det frem at mediehusenes content-satsninger er den foretrukne samarbeidspartner på innholdsmarkedsføring for norske annonsører. Mediehusene leverer trygge miljøer for innholdsmarkedsføring, og annonsørene signaliserer at de vil øke sine investeringer på dette området i årene som kommer.