Artikler

Vis filtrering

10 resultater

Type artikkel
Velg område
10 resultater funnet med valgt filtrering.
  1. Barneskolen

    Arbeidsheftene er motoren i satsingen til Mediekompasset (tidligere Avis i skolen) på småtrinnet og mellomtrinnet.

  2. Kontakt oss

    Mediekompasset (tidligere Avis i skolen) er lokalisert med hovedkontor hos Mediebedriftenes Landsforening i Oslo, i tillegg til et regionkontorer. Nedenunder finner du oversikt over disse. Skolekonsulenten har lærerbakgrunn og god innsikt i lokale og regionale muligheter.

  3. Løssalg

    Løssalg av aviser er en viktig inntektskilde både for varehandelen og avisene. VG og Dagbladet omsetter til sammen for om lag 1,7 milliarder. Øvrige aviser omsetter for om lag 800 millioner.

  4. Eksponering av avisene

    Eksponeringen av avisen er det viktigste for salget av avisen i handelen. Derfor er det avgjørende at avisene kan samarbeide om gode eksponeringsløsninger.

  5. Planogram

    Planogrammene er en opptegning av de enkelte avisenes plass i avisstavet/avismodulene. I hovedsak har vi to planogrammer - et knyttet til dagligvarehandelen og et til servicehandelen.

  6. Hver tredje nordmann leser minst ett magasin daglig

    31 prosent av den norske befolkningen over 12 år leser minst ett magasin daglig. Magasinlesingen går samlet sett tilbake med 7,8 prosent, tilbakegangen er imidlertid langt lavere siste halvår. 8 av MBLs medlemsmagasiner har vekst, mens 58 går tilbake. De som vokser mest er BoligPluss, Traktor og Reiselyst.

  7. Norsk innhold står fortsatt sterkt

    Norske mediehus når daglig 83 prosent av befolkningen samlet med alle sine publiseringsplattformer. Flest benytter nettutgavene (61prosent), mens papirutgavene daglig når 51 prosent av befolkningen. Mobilutgavene har en daglig dekning på 40 prosent. Lesertallene for papirutgavene fortsetter å falle, mens nettutgavene øker og mobil har stabilisert seg.

  8. Flere logger seg inn – digital abonnementsvekst for mediehusene

    85 prosent av befolkningen konsumerer daglig norsk redigert innhold digitalt eller på papir. I 2015 økte det mediehusenes digitale opplag med 52 prosent, mens totalopplaget sank med 5,2 prosent. 90 prosent av det digitale opplaget er komplett-abonnement som inneholder tilgang både på papir og digitalt. –Det er positivt at så mange logger seg inn for å konsumere norsk redaksjonelt innhold, folk vil ha nyheter og de vil konsumere det på flere måter og på alle flater, sier Randi S. Øgrey adm. dir i MBL.