2023 - KK
Årets magasin etterstreber å være der leserne er. De tar tydelig standpunkt, tenker bredt og smalt, morsomt og viktig på samme tid - og har de siste årene vist mangfold på en helt ny måte. Kjernen i virksomheten er de gode historiene, inspirasjonen, alt formidlet med både estetisk og språklig høy kvalitet, gjerne med glimt i øyet. De viser evne og vilje til å se verdien av papiret og hvilket utstillingsvindu fronten fortsatt er, og får vist kraften og bredden i sin merkevare. De har stålkontroll på egen målgruppe, en målgruppe andre mediehus bare drømmer om å nå. I en tid hvor magasinjournalistikken står ved et tidsskille går de i front og pløyer ny mark for den digitale magasinjournalistikken. Noe som vil komme alle til gode, og flere vil kunne dra nytte av i fremtiden. Årets magasin er i sitt 150. år, og har aldri vært mer vital og nyskapende. Årets magasin er KK.
2022 - Forsvarets Forum
Årets magasin har de siste årene gjennomgått en imponerende snuoperasjon. Fra å risikere nedleggelse har magasinet revitalisert de redaksjonelle produktene både på nett og papir, og har jobbet hardt for den helt avgjørende uavhengigheten til egne eiere. I et år med krig i Europa og store varslingssaker, har uavhengigheten og magasinets eksistens aldri vært viktigere. Magasinet er rendyrket som et premiumprodukt, som nå tiltrekker seg stadig flere annonsører og abonnenter. På tre år har magasinet økt antallet sidevisninger med imponerende 12.8 millioner. De har lagt et større trykk på nyheter - ikke minst nyhetene de graver frem selv - har gjort at andre medier i mye større grad enn tidligere bruker magasinet som kilde. Magasinets journalistikk blir stadig mer relevant for stadig flere lesere. Med sannhetssøkende, undersøkende journalistikk som grunnmur, og som en aktiv nyhetsformidler og premissleverandør i nasjonale debatter, har årets magasin inntatt en fremtredende rolle i det norske medielandskapet og bokser over sin egen vektklasse. Årets magasin kamuflerer ikke Forsvaret.
2021 - KK
Årets magasin har gjort en tydelig profilendring de siste årene, og valgt å være et magasin som tar standpunkt og viser samfunnsansvar. Mangfold og bærekraft er viktige pilarer magasinet bygger alle redaksjonelle valg på. Forsiden brukes bevisst til å ta standpunkt og vise vei, og historiefortellingen er solid. Magasinet er tro til kjernen i virksomheten - de gode historiene og inspirasjonen, alt formidlet med både estetisk og språklig høy kvalitet – enten det er på papir eller digitalt. Magasinet går i front med digital brukerbetaling på magasinjournalistikk, og viser at det er mulig å flytte magasinlesere over til digitale flater. Årets magasin er en mester i å dyrke verdien av merkevaren, og fortsetter å utvikle sitt 148 år gamle kvinneunivers i stadig nye retninger og på nye plattformer. Årets magasin er Norges eldste kvinnemagasin – årets magasin er KK.
2020 - Altså
Årets magasin er et bunnsolid journalistisk produkt, med en tydelig strategi for distribusjon av sitt innhold og å bygge et fellesskap. Det siste året har magasinet utviklet seg til å bli et helstøpt produkt med flere redaksjonelle ben å stå på. Dette er et tydelig prosjekt drevet av engasjement, gründerånd og et brennende ønske om å forandre verden. Det leveres estetikk og kvalitet i alle ledd, og de utfordrer magasinkonseptet i hver eneste utgave. Magasinet er bærekraftig både økonomisk og miljømessig, og setter sin stolthet i å løfte kvinner og feministiske verdier. De tar et tydelig standpunkt for et ekte, uretusjert og mangfoldig samfunn. Årets magasin er en motvekt og en forfriskende og viktig stemme i magasinfloraen.
2019 - ELLE
Juryens begrunnelse: Årets magasin jobber kontinuerlig med å være relevante både for egen målgruppe og i samfunnet for øvrig, og har det siste året stadig tatt en større plass i samfunnsdebatten. Magasinet inspirer, aspirerer, engasjerer, og av og til irriterer–noe som viser at de i aller høyeste grad fortsatt er relevante. I 2019 valgte magasinet bevisst å bruke forsiden til å ta standpunkt og vise mangfold. De er trofaste mot målgruppen og har stålkontroll på sine lesere, samtidig som de utfordrer gruppa og drar leserne inn i nye retninger og områder de kanskje ikke visste de viller være interessert i. Magasinet skaper stadig nye ben å stå på, og utfordrer normene for hva et moteblad skal være.
2018 - GODT som utgis av VG
Juryens begrunnelse: Årets magasin har i 2018 nådd flere milepæler, og kan vise til solid vekst i året som har gått. De evner å tiltrekke seg lesere fra flere generasjoner gjennom å være tro mot nisjen, og ved å hente stemmer og bidragsytere fra alle lag. Magasinet inspirerer og imponerer med både antall saker som produseres og antall flater de når sine lesere på. Årets magasin gir leserne godt forbrukerstoff, og utfordrer samtidig sjangeren og nisjen med nyskapende journalistikk. Magasinet er noe så sjeldent som et papirspinoff av et nettsted – årets magasin er Godt.
2017 - Costume
Juryens begrunnelse: Årets magasin gjør modige valg som blir lagt merke til langt utover landets grenser. Redaktøren har gjennomført en stor ryddejobb, og gjort tydelige prioriteringer i valg av saker, stoff og samarbeidspartnere. Bladet satser på journalistikk, og er sitt samfunnsansvar bevisst. De snakker rett til en målgruppe få andre når, derfor er det imponerende at den journalistiske fanen heves like høyt som nisjefanen. Dette er et helstøpt produkt som fronter både norsk design og vanskelige saker i samme fold. Årets Magasin har skapt flere store arenaer for sin merkevare, og har tatt over tronen som Norges viktigste motemagasin. Årets magasin er Costume.
2016 - KK
Juryens begrunnelse: Årets magasin behersker balansen mellom tungt og lett innhold på en mesterlig måte. Magasinet har klart å transformere en tradisjonsrik merkevare fra papir til et ledende og lønnsomt nettsted. De evner å tiltrekke seg lesere fra flere generasjoner gjennom å være tro mot merkevaren, samtidig som de klarer å fornye journalistikk og presentasjon digitalt. På en unik måte har de etter langsiktig og grundig arbeid klart å lage sitt eget univers og skaper engasjement hos leserne både på papir, på nett, i skiløypa og i løpetightsen. Årets magasin er mye mer enn et magasin – årets magasin er KK.
2015 - DET NYE
2014 - Aftenposten K
2013 - Mann
2012 - Elle
2011 - Allers
2010 - Rom123
2009 - KK
2008 - Topp
2007 - Foreldre & Barn