Hele programmet er rettet mot hvordan redaktørstyrte medier kan sikre inntektsgrunnlaget med en kombinasjon av brukerinntekter og annonser. Det faglige programmet varer fra 10.00-16.00.
Meld deg på her.
Program MBLs markedsdag
Del 1 - Brukerbetaling
10.05 Betaling for nyheter 2024
Bente Håvimb, Innsikts- og analyseansvarlig MBL
10.25 Panelsamtale om funnene i rapporten
Kirsti Husby, ansvarlig redaktør Adresseavisen, Beate Amundsen Koren, målgrupperedaktør VG, Hanne Taalesen, nyhetsredaktør Avisa Oslo og Kristin Stoltenberg, sjefredaktør og landsjef WatchMedia.
10.45 Kundereisen i DN - kunsten å lage en god opplevelse
11.05 Slik beholder du abonnentene - SATS sine råd til mediebransjen
Gaute Sandal, Nordic Chief Digital Officer SATS
11.25 Vipps, så har de betalt - erfaringer med å integrere Vipps-innlogging hos Mentor Medier
Francis Lundh, Utviklingsdirektør/CPO, Mentor Medier AS.
11.45 Hvordan bruke personalisering og KI for å utvikle og verdiøke kunderelasjoner?
Tone Krohn Clausen, VP Subscription Norway, Schibsted
12.05 Unge og nyheter – hva sier internasjonal forskning?
Heidi Røsok-Dahl, PhD-stipendiat,OsloMet
12.15 LUNSJ
Del 2 - Annonse
13.00 KI - så enkelt kan det gjøres!
Fredrik Pettersson, Teknologidirektør ANFO
13.20 Verdi og effekt hos norske medier
Christian Haneborg, Direktør Schibsted Marketing Service
13.40 Fra nasjonal dekning til lokal nærhet
Andrè Skoog (Digital Manager, Phd), Sindre Johansen (Advisor, Phd), Karianne Skotte Lauritzen (Strategisk rådgiver, Amedia Innholdsbyrå)og Robert Østrem Lorentzen (Nasjonal KAM, Amedia)
14.00 PAUSE
14.15 Slik tok Fædrelandsvennen posisjonen som byens fellesnevner og samfunnsbygger.
Siri Andresen, Leder Målgruppe, Fædrelandsvennen
Hilde Lunøe-Nielsen, Leder Merkevare, Fædrelandsvennen
14.35 TV- og videoannonsering i Aller Media og TV 2 - dette er suksessformelen
Gøril Karlsen Thu, salgsdirektør og kommersiell TV-ansvarlig i Aller Media.
Glenn Engebretsen, Sales & Effect Manager, TV 2 Play
15.15 Oppmerksomhet som teller - styrken i norske publisisters annonsemiljø
Ørjan Norbom, Leder kommersiell analyse og innsikt Amedia Annonse
15.35 Investeringsparadokset - Kan norske medier snu trenden? Møt markedstoppene i panelsamtale om nåtid og fremtid, trusler og muligheter.
Panelet: Per Håkon Fasting (Schibsted), Bente Klemetsdal (Aller Media), Jan Morten Drange (ANFO), Stian Jansen, (styreleder Mediebyråforeningen) og Knut Kristian Hauger (Kampanje) leder panelet.