MBLs markedsdag - her er programmet

Publisert

21. november inviterer vi til markedsdag på Pressens hus. Programmet har to hovedbolker - brukerbetaling og annonse. Vi starter dagen med å presentere funn fra den siste versjonen av undersøkelsen “Betaling for nyheter”. Arrangementet er åpent for alle, og gratis for alle som jobber i MBLs medlemsbedrifter, ta med deg kollegaer for faglig påfyll og en inspirerende dag på pressens hus.

Hele programmet er rettet mot hvordan redaktørstyrte medier kan sikre inntektsgrunnlaget med en kombinasjon av brukerinntekter og annonser. Det faglige programmet varer fra 10.00-16.00. 

Meld deg på her.

Program MBLs markedsdag

Del 1 - Brukerbetaling

10.05 Betaling for nyheter 2024
Bente Håvimb, Innsikts- og analyseansvarlig MBL 

10.25 Panelsamtale om funnene i rapporten
Kirsti Husby, ansvarlig redaktør Adresseavisen, Beate Amundsen Koren, målgrupperedaktør VG, Hanne Taalesen, nyhetsredaktør Avisa Oslo og Kristin Stoltenberg, sjefredaktør og landsjef WatchMedia.

10.45 Kundereisen i DN - kunsten å lage en god opplevelse

11.05 Slik beholder du abonnentene - SATS sine råd til mediebransjen
Gaute Sandal, Nordic Chief Digital Officer SATS

11.25 Vipps, så har de betalt - erfaringer med å integrere Vipps-innlogging hos Mentor Medier
Francis Lundh, Utviklingsdirektør/CPO, Mentor Medier AS. 

11.45 Hvordan bruke personalisering og KI for å utvikle og verdiøke kunderelasjoner?
Tone Krohn Clausen, VP Subscription Norway, Schibsted 

12.05 Unge og nyheter – hva sier internasjonal forskning?
Heidi Røsok-Dahl, PhD-stipendiat,OsloMet

12.15 LUNSJ

Del 2 - Annonse

13.00 KI - så enkelt kan det gjøres!
Fredrik Pettersson, Teknologidirektør ANFO

13.20 Verdi og effekt hos norske medier
Christian Haneborg, Direktør Schibsted Marketing Service

13.40 Fra nasjonal dekning til lokal nærhet
Andrè Skoog (Digital Manager, Phd), Sindre Johansen (Advisor, Phd),  Karianne Skotte Lauritzen (Strategisk rådgiver, Amedia Innholdsbyrå)og Robert Østrem Lorentzen (Nasjonal KAM, Amedia)  

14.00 PAUSE

14.15 Mataksjon, innsamling av ulltøy og klesbyttedager - slik tok Fædrelandsvennen posisjonen som byens fellesnevner og samfunnsbygger

14.35 TV- og videoannonsering i Aller Media og TV 2 - dette er suksessformelen
Gøril Karlsen Thu, salgsdirektør og kommersiell TV-ansvarlig i Aller Media.
Glenn Engebretsen, Sales & Effect Manager, TV 2 Play

15.15 Oppmerksomhet som teller - styrken i norske publisisters annonsemiljø
Ørjan Norbom, Leder kommersiell analyse og innsikt Amedia Annonse  

15.35 Investeringsparadokset - Kan norske medier snu trenden? Møt markedstoppene i panelsamtale om nåtid og fremtid, trusler og muligheter.
Panelet: Per Håkon Fasting (Schibsted), Bente Klemetsdal (Aller Media), Jan Morten Drange (ANFO), Stian Jansen, (styreleder Mediebyråforeningen) og Knut Kristian Hauger (Kampanje) leder panelet.