Her er MBLs markedsforum

Publisert

Øverst fra venstre: Hilde Norddal (Amedia), Bjørn Gunnar Rosvoll (TV 2), Chris Tallerås Steen (Aller). Nederst fra venstre: Christian Haneborg (Schibsted), Nina Kordahl, (Dagsavisen), Tonje Nordan (DN), Henrik Mathisen (Adresseavisen).

Etter siste styremøte i MBL er det pekt ut ny leder og tre nye oppnevninger til MBLs markedsforum. Markedsforums syv medlemmer skal gi strategiske råd til hovedstyret om hvordan markedsområdets utfordringer og muligheter kan løses og utvikles fremover, særlig med tanke på å identifisere de områder der samarbeid mellom medlemsbedriftene er formålstjenlig.

MBLs markedsforum består av følgende personer:

Hilde Norddal, leder, Amedia

Nina Kordahl, Dagsavisen

Tonje Nordan, DN

Henrik Mathisen; Adresseavisen

Bjørn Gunnar Rosvoll, nyutnevnt, TV 2

Christian Haneborg, nyutnevnt, Schibsted

Chris Tallerås Steen, nyutnevnt, Aller

MBL koordinerer forumet ved fagsjef, digital utvikling Geir E. Engen og innsikts- og analyseansvarlig Bente Håvimb

 

Foruten sin strategiske funksjon skal MBLs markedsforum holde løpende kontakt med Annonsørforeningen (ANFO) og Mediebyråforeningen. Forumet har også det overordnede ansvaret for opplagsregleverket og medieindeksen.