Dette er Mentorparene til kull 4

Publisert

Adepter og mentorer i kull 4 ble introdusert for hverandre og programmet i Pressens hus i dag.

18 Medieledere har fått plass i fjerde runde av mentorprogrammet i regi av Mediebedriftenes Landsforening og Medienettverket. Deltakerne kommer fra hele landet, og har forskjellige stillinger fra ulike konsern og mediehus.

-Vi er utrolig glad for at Mediekonsernene ønsket å bidra med finansiering slik at vi får til et kull 4. Interessen er fortsatt stor, og mediebransjen byr fremdeles på en delekultur som er helt unik og som vi får mye ros for også utenfor landegrensene, sier Trine Ohrberg, prosjektleder for Mentorprogrammet hos MBL.

-Vi ser frem til at nye ledere nå får mulighet til å utvikle seg og nettverket sitt. I år har vi også tidligere adepter som nå stiller som mentor, noe vi synes viser en utrolig flott utvikling, sier Jannicke Kjeilen Dyrøy, styreleder i Medienettverket.  

Her er mentorparene i kull 4, adeptens navn står først:

Hanne Taalesen, nyhetsredaktør i  Avisa Oslo og Alexandra Beverfjord, Konserndirektør Media, Aller Media

Tonje E. Skjørtvedt, nyhetsredaktør Østlands-Posten og Hanna Thorsen, Redaksjonssjef Dagsrevyen, NRK

Ingrid Marie Zeiner, redaksjonssjef live sport TV 2 og Lena K. Samuelsson, Publisher Aftonbladet

Emilie Hald Torp, nyhetssjef, podkastavdelingen i VG og Siri Skaalmo, Leder Institutt for Journalistikk

Pernille Johnsen, leder for strategi og utvikling Faktisk.no og Camilla Bjørn, Programdirektør, NRK

Laila Nguyen Engebretsen, konstituert nyhetssjef NRK Buskerud og Tora Bakke Håndlykken, Nyhetsredaktør VG

Kathleen Buer, nyhetsredaktør (sjefredaktør - konstituert januar 2024) Dagsavisen og Lars Håkon Grønning, ansvarlig redaktør og administrerende direktør E24

Tonje Foss Kløve, Head of Product Development DN Media Group og Hege Marie Kallestad, Direktør for Medieteknologi og Infrastruktur TV 2

Astrid Kvam Helset, redaktør og daglig leder Lokalavisa Vigga og Irene Halvorsen, tidl. ansvarlig redaktør Nationen

Synøve Diserud, programsjef Warner bros Discovery og Frank Gander, Prosjektdirektør Tinius Trust

Jon Anders Møllen, nyhetssjef, NRK Sørlandet og Sarah Sørheim, Head of Niches Schibsted News Media

Hilde Thorjussen, leder Kundeutvikling og Lojalitet TV 2 og Hilde Norddal, Konserndirektør salg og marked, Amedia

Mari Ramstad, leder Polaris Media Annonse og Tina Mari Flem, Sjefredaktør og adm. dir NTB

Ane Øyen Einarsson, produksjonssjef i The Oslo Company og André Støylen, Daglig leder Amediastiftelsen

Stian Eisenträger, ansvarlig redaktør og admi. dir  Faktisk.no og Trude Greni, HR- og organisasjonsdirektør Mentor Medier

Iram Ansari, redaksjonsleder NRK FleRe & Mangfoldsrådgiver NRK og Hanne Skartveit, Redaktør VG

Vilde Feet, vekstleder tv2.no og Friflatene TV 2 og Jostein Larsen Østring, Utviklingsredaktør Aftenposten

Hanne Bryntesen Finstad, director, Head of Commercial Business Development Schibsted og Geir Terje Ruud, Daglig leder Ruud & Company