Velkommen til MBLs markedsdag
Programmet er klart for MBLs markedsdag 23. november på Pressens hus.
Programmet er klart for MBLs markedsdag 23. november på Pressens hus.
10.00 Velkommen
10.05 Betaling for nyheter 2023, Bente Håvimb, Innsikts- og analyseansvarlig MBL
10.25 Panelsamtale om funnene i rapporten
10.45 Alt+, Mathias Bergquist, Produkteier ALT Amedia
11.05 Schibsted Full tilgang, Bård Skaar Viken, Kommersiell Direktør Aftenposten
11.25 Vipps, så enkelt kan det være - Steinar Bjørnerud - Idea accelerator Vipps
11.45 Kampen om Sørlandet, Avisen Kristiansand, Gunnar Stavrum, Ansvarlig redaktør og Fædrelandsvennen, Evind Ljøstad, Sjefsredaktør
12.15 LUNSJ
13.00 NRK - Unge mediebrukere - Vegard Tveito, Kvalitativ analytiker og Emel Yildirim, Media Analyst
13.20 Vi heier på norske medier og transparente løsninger - Jan Morten Drange, Administrerende direktør ANFO
13.40 En praktisk gjennomgang av nåtidens AI teknologier, Alexander Solbakken, Kreativ Teknolog, TRY
14.10 Verifisering av digital effekt i et fragmentert medielandskap, Chief Technology Officer, Wavemaker - Jon Erling Ausvik Helgesen
14.30 PAUSE
14.50 Hvordan nå publikum og øke annonseinntekter med Snapchat, Jorrit Eringa, Media Partnership Manager, Netherlands and Nordics
15.10 Slik jobber vi med annonse - Tone Martinsen Framnes, Salgsdirektør Polaris Media Sør
15.30 På tide å hoppe av Facebooktoget? Pål Nisja-Wilhelmsen, Direktør for innovasjon i Nettavisen
15.50 TBA - Annonse
16.10 TBA - Annonse
16.30 MEDIEQUIZ - QUIZ