Velkommen til MBLs markedsdag

Programmet er klart for MBLs markedsdag 23. november på Pressens hus.

Program MBLs markedsdag 2023

10.00 Velkommen

10.05 Betaling for nyheter 2023, Bente Håvimb, Innsikts- og analyseansvarlig MBL

10.25 Panelsamtale om funnene i rapporten

10.45 Alt+, Mathias Bergquist, Produkteier ALT Amedia

11.05 Schibsted Full tilgang, Bård Skaar Viken, Kommersiell Direktør Aftenposten

11.25 Vipps, så enkelt kan det være  - Steinar Bjørnerud - Idea accelerator Vipps

11.45 Kampen om Sørlandet, Avisen Kristiansand, Gunnar Stavrum, Ansvarlig redaktør og Fædrelandsvennen, Evind Ljøstad, Sjefsredaktør

12.15 LUNSJ

13.00 NRK - Unge mediebrukere - Vegard Tveito, Kvalitativ analytiker og Emel Yildirim, Media Analyst

13.20 Vi heier på norske medier og transparente løsninger - Jan Morten Drange, Administrerende direktør ANFO

13.40 En praktisk gjennomgang av nåtidens AI teknologier, Alexander Solbakken, Kreativ Teknolog, TRY

14.10 Verifisering av digital effekt i et fragmentert medielandskap, Chief Technology Officer, Wavemaker - Jon Erling Ausvik Helgesen 

14.30 PAUSE

14.50 Hvordan nå publikum og øke annonseinntekter med Snapchat, Jorrit Eringa, Media Partnership Manager, Netherlands and Nordics

15.10 Slik jobber vi med annonse - Tone Martinsen Framnes, Salgsdirektør Polaris Media Sør

15.30 På tide å hoppe av Facebooktoget? Pål Nisja-Wilhelmsen, Direktør for innovasjon i Nettavisen

15.50 TBA - Annonse

16.10 TBA - Annonse

16.30 MEDIEQUIZ - QUIZ

Påmeldingslink