Program MBLs markedsdag
10.00 Velkommen v/ Randi S. Øgrey, adm. dir MBL
10.05 Betaling for nyheter 2023, Bente Håvimb, Innsikts- og analyseansvarlig MBL
10.25 Samtale om funnene i rapporten deltakere Irene Halvorsen, Nationen - Bjørn Carlsen Dagbladet Pluss
10.45 Alt+, Mathias Bergquist, Produkteier ALT Amedia
11.05 Schibsted Full tilgang, Bård Skaar Viken, Prosjektdirektør i Schibsted News Media
11.25 Vipps, så enkelt kan det være - Steinar Bjørnerud - Idea accelerator Vipps
11.45 NRK - Unge mediebrukere - Vegard Tveito, Kvalitativ analytiker og Emel Yildirim, Media Analyst
12.15 LUNSJ
13.00 Vi heier på norske medier og transparente løsninger - Jan Morten Drange, Administrerende direktør ANFO
13.20 En praktisk gjennomgang av nåtidens AI teknologier, Alexander Solbakken, Kreativ Teknolog, TRY
13.40 Verifisering av digital effekt i et fragmentert medielandskap, Chief Technology Officer, Wavemaker - Jon Erling Ausvik Helgesen
14.10 Hvordan nå publikum og øke annonseinntekter med Snapchat, Jenny Krügel Lunde, Account Manager Snapchat
14.30 PAUSE
14.50 Slik jobber vi med annonse - Tone Martinsen Framnes, Salgsdirektør Polaris Media Sør
15.10 På tide å hoppe av Facebooktoget? Pål Nisja-Wilhelmsen, Direktør for innovasjon i Nettavisen
15.30 Hvorfor OBOS gikk av Meta, og hva vi har lært (og tjent)? Daniel Granlund Bredahl, direktør Mediestrategi og innvesteringer
15.50 Brobygging i mediebransjen - sammen om suksess. Anette Solli, Director of Partnership DIAR og Martin Meiner, Leder for innovasjon og annonseprodukter, Aller Media