Lanseringsarrangement: Hvorfor er norske aviser ledende på digitalisering?

Publisert

MBL inviterer til lanseringsarrangement for Tellef S. Raabes doktorgradsavhandling, som er levert til sensur ved University of Cambridge. Raabe har forsket på den økonomiske utviklingen i det norske avismarkedet, og han argumenter for at ingen andre land har håndtert den digitale omstillingen bedre enn Norge. Arrangementet holdes på Pressens hus tirsdag 13. juni.

Analysen baserer seg på mer enn hundre intervjuer med norske medieledere og store mengder kvantitative data. I dette arrangementet vil han legge frem de viktigste funnene fra avhandlingen og forklare både hvordan og hvorfor norske aviser har endret sine forretningsstrategier. Tellef S. Raabe arbeider i dag som forsker på medieøkonomi ved Samfunns- og næringslivsforskning (SNF) ved Norges Handelshøyskole (NHH).

Tirsdag 13. juni, 16:15-18:00, Pressens hus (Skippergata 24, Oslo)

Program:

16:15 Velkomst ved Knut Olav Åmås (direktør, Fritt Ord)

16:20 Presentasjon ved Tellef S. Raabe (stipendiat, Uni. Cambridge og forsker)

17:00 Panelsamtale med Trine Eilertsen (sjefsredaktør, Aftenposten), Alexandra Beverfjord (sjefsredaktør, Dagbladet), Anders Opdahl (konserndirektør, Amedia), Trond Sundnes (konserndirektør, DN Media Group) og Dag Sørsdahl (konserndirektør, Aller Media), ledet av Tellef S. Raabe

Arrangementet er gratis og åpent for alle, men vi ber om at de som kommer trykker “skal” her så vi kan tilpasse antall stoler. Arrangementet strømmes.