Seks ting å huske på når du skal sende inn bidrag til årets mediepriser

Publisert

15. februar er fristen for å melde på bidrag til årets mediepriser. Juryleder Trine Ohrberg ringes ned av mediefolk med spørsmål om innsending og kategorier. Her er de viktigste tingene å huske på når du skal sende inn bidrag.

-Vi ønsker at alle bidrag innsendt digitalt. Juryene må jobbe fra hjemmekontor, og da er det viktig at alt sendes digitalt inn til oss, sier juryleder Trine Ohrberg.

  • Alle bidrag sendes digitalt. Vi kan ikke motta noen fysiske bidrag i år, derfor er det viktig at alt lages i enten word, ppt eller pdf.
  • Merk bidragene tydelig med kategori og innsender. Dersom et bidrag skal sendes inn i flere kategorier, må filen lastes opp i alle kategorier dere ønsker å delta i.
  • Begrunnelser skal være korte og ikke overstige tre A4-sider i de fleste kategorier. Kategoriene årets nyskapning, årets magasin og årets mediehus kan ha en lengre begrunnelse, men de bør ikke overstige 10 A4-sider.
  • Skriv først kategori, sakens tittel og hvem som er innsender. Dersom man konkurrerer i fotokategorien, er det viktig at bildet ligger først alene, og så vises det hvordan bildet er brukt i saken på papir eller på nett.
  • Video eller lydfiler kan vedlegges som lenker i begrunnelsene. Legg lenken tidlig og tydelig i dokumentet.
  • Husk å gi juryen tilgang til plussartikler. Det er viktig at juryen har tilgang til plusset innhold. Tilgangen må vare frem til 5. mai 2022.

-Husk at det er mulig å sende inn inntil seks bidrag i hver kategori. Dersom noen har flere spørsmål, er det bare å ta kontakt, sier jurylederen.