Regjeringens momskutt er et alvorlig feiltrinn

Publisert

Bilde øverst fra venstre: Anders Møller Opdahl (konsernsjef Amedia), Dag Sørsdahl (konsernsjef Aller Media), Siv Juvik Tveitnes (konserndirektør for nyhetsmedier i Schibsted), Per Axel Koch (konsernsjef i Polaris Media) og Olav T. Sandnes (sjefredaktør og adm.dir. i TV 2). Foto: Lars Myren Holland/Amedia, Aller, Schibsted, Polaris, TV 2.

Vi arbeider hardt for å rekruttere yngre generasjoner til redaktørstyrte medier. For oss handler dette om den daglige globale kampen mot de utenlandske mediegigantene. De avgjørende slagene står nå over de neste årene. Forslaget i regjeringens statsbudsjett rammer dette arbeidet som en torpedo midtskips. Prinsippet om at nyhetsformidling og samfunnsdebatt ikke skal belegges med moms, har eksistert siden moms ble innført.

Det skriver Anders Møller Opdahl (konsernsjef Amedia), Dag Sørsdahl (konsernsjef Aller Media), Siv Juvik Tveitnes (konserndirektør for nyhetsmedier i Schibsted), Per Axel Koch (konsernsjef i Polaris Media) og Olav T. Sandnes (sjefredaktør og adm.dir. i TV 2) i en kronikk i VG 18.10.22.