Vi ser etter deg som er opptatt av kompetanse og vil bidra i bransjens kompetanseordning (Stup), og være bidragsyter i noen av våre største prosjekter som årskonferanse, tariffoppgjør og datainnsamling. Du vil være sentral i verving av nye medlemmer og ha ansvar for vedlikehold av medlemsbase og oppfølging av nye medlemmer. Vi tilbyr en svært variert hverdag siden administrativ avdeling bistår med et vidt spekter av oppgaver. Som ansatt i MBL vil du jobbe sammen med samfunnsengasjerte og kunnskapsrike kollegaer som alle brenner for at våre medlemmer skal lykkes.
Du bør ha gode faglige kvalifikasjoner og erfaring fra kompetansearbeid og administrasjon. Det er positivt om du i tillegg har noe erfaring fra økonomi og analysearbeid. Vi ser etter deg som er nøyaktig og systematisk, liker å jobbe med tall og har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner. Du bør kunne håndtere svært varierte arbeidsoppgaver og være en god sparringspartner for kollegaer og medlemmer. Du har god muntlig og skriftlig framstillingsevne og liker å arbeide selvstendig.
Arbeidsoppgaver
- Bransjens kompetanseordning, Stup. Her vil du få ansvar for organisering av kollektive kurs, studieturer og bedriftsinterne tiltak, og du vil samarbeide tett med Norsk Journalistlag
- Bistå i innhenting og bearbeiding av data. Her vil du arbeide tett med kollegaene i analyse og utvikling
- Bistå arbeidslivsavdelingen, bl.a. i forberedelse av tariffoppgjør samt under tarifforhandlinger
- Medlemsverving/medlemsbase. Her vil du jobbe med verving av nye medlemmer, svare på spørsmål om medlemskap og holde medlemsbasen oppdatert
- Enklere økonomioppgaver, fakturering
- Kontordrift/administrasjonsoppgaver ved behov
Kvalifikasjoner og erfaring
- Gode faglige kvalifikasjoner innen administrasjon og gjerne innen økonomi
- Erfaring fra kursadministrasjon
- Relevant utdannelse innen IT, HR, økonomi og/eller administrasjon, bachelor el.lign.
- Arbeidserfaring fra tilsvarende stilling
- Gode ferdigheter og forståelse for IT og programvare, samt genuin nysgjerrighet på nye verktøy og arbeidsprosesser
- God muntlig og skriftlig kommunikasjonsferdigheter, på norsk og engelsk
Personlige egenskaper
- Relasjonsbygger med godt humør som kommuniserer godt
- Arbeider selvstendig, men trives også i teamarbeid
- Serviceinnstilt, løsningsorientert og fleksibel
- Målrettet og strukturert – holder oversikt, er nøyaktig og klarer å prioritere og sikre fremdrift
- Nysgjerrig og tar initiativ til nye arbeidsprosesser og nye verktøy
Vi tilbyr:
- en givende og utviklende stilling i en spennende bransje
- arbeidssted i trivelige Pressens hus i Oslo sentrum. Her er vi samlokalisert med de andre presseorganisasjonene og NTB, noe som åpner for mange samarbeidsmuligheter
- godt arbeidsmiljø med dyktige kollegaer
- en fleksibel, lærerik og variert arbeidshverdag
konkurransedyktige betingelser og gode pensjons- og forsikringsordninger
Spørsmål om stillingen kan rettes til økonomi- og administrasjonssjef Torill Roås, på telefon 90614479. Søknad med kortfattet CV, attester og vitnemål kan sendes elektronisk til tr@mediebedriftene.no snarest, og innen 26. oktober.
Tiltredelse og lønn etter avtale.