LiM: Strategikurs for små og mellomstore aviser

Publisert

I samarbeid med Oslo Met arrangerer MBL strategikurs for små og mellomstore aviser. Kurset er en del av tilbudet innenfor LiM (Lokalmedier i MBL), men det er også åpent for andre medier i målgruppen.

Gjennom kurset lærer deltakerne bl.a. hvordan lage de kan strategier for utvikling og endring av medievirksomheter, hvordan planlegge og iverksette strategiske endringsprosesser og hvordan styrke og forbedre idéarbeidet. I tillegg får deltakerne innblikk i metoder og verktøy for bruk i strategiarbeidet.

Kurset er en kombinasjon av fysiske og digitale samlinger. Kurset starter og avsluttes med fysisk samling i Pressens Hus. Oppstart er 16. februar og avsluttende samling er 25. april.

Kursholdere er seniorforskerne Gudrun Rudningen og Arne L. Bygdås fra OsloMet. Begge har vært sentrale i gjennomføringen av prosjektet OMEN, Organizing for Media Innovation, som ble gjennomført i samarbeid med norske aviser.

Deltakeravgift er kr 6 000, og faktura sendes ved påmelding. Deltakeravgiften er ikke refunderbar.

Dersom det melder seg på flere fra samme bedrift er det halv pris fra deltaker nr. 2.

Program finner du her

For mer informasjon kan Bjørn Wisted (wis@mediebedriftene.no) eller Geir E Engen (ge@mediebedriftene.no) kontaktes.

 

Påmelding sendes til britt@mediebedriftene.no