De målte nettstedene til forlagshusene øker, med digitale satsninger for Se og Hør, KK, Klikk og Vi.no. Se og Hør og KK øker også sin samlede dekning på tvers av papir og digitalt. Se og Hør har nå en daglig dekning på 576 000 mens KK totalt når ut til 288 000 på tvers av alle flater.
Samlet sett er det en tilbakegang på bare 0,3 prosent i daglig lesing av magasiner, sammenlignet med tilsvarende periode i fjor. Det er en betydelig svakere tilbakegang enn vi har sett de siste årene. Nå leser 20 prosent av den norske befolkningen over 12 år daglig minst ett magasin.
Over halvparten av titlene kan vise til vekst, inkludert de to største ukebladene, Hjemmet og Se og Hør Tirsdag, som nå har henholdsvis 280 000 og 254 000 lesere. Bladene Traktor og Her & Nå øker mest, med 20 000 og 17 000 lesere.
I magasingruppen «Jakt/friluft» vokser alle de fire titlene, Alt om Fiske, Jakt, Jeger og Villmarksliv, og kategorien øker med det mest. Gruppen «Kvinne» øker også, takket være god vekst hos Kamille og stabil utvikling for KK, mens de andre bladgruppene har fått færre lesere i perioden. Alle tall finner du på medietall.no
Norges 10 største magasiner
Hjemmet
|
280 000
|
Se og Hør Tirsdag
|
254 000
|
Donald Duck & Co
|
235 000
|
Vi over 60
|
217 000
|
Aftenposten Historie
|
210 000
|
Programbladet PåTV
|
196 000
|
Aftenposten Innsikt
|
177 000
|
Familien
|
174 000
|
Bonytt
|
162 000
|
Hytteliv
|
156 000
|