Anniken Renslo Sandvik – 35år – ansvarlig redaktør Finnmarken
Line Ramsrud – 42 – ansvarlig redaktør og daglig leder Avisa Hadeland
Karianne Steinsland – 40 – nyhetsredaktør Budstikka
Kathrine Saastad – 38 – CEO/adm. dir DIAR AS
Stine Raste Amundsen – 36 – Direct to Consumer Director Discovery
Randi Nilsen – 37 – produksjonssjef Mastiff AS
Elise Kruse – 28 – konstituert religionsredaktør Vårt Land
Claudia Antwi-Adjei Hedegaard – 41 – strategisk rådgiver NRK
Sofie Gran Aspunvik – 31 – redaksjonsleder utenriksredaksjonen NRK
Mailinn Blandkjenn Mersland – 34 – ansvarlig for innsikt og data Fædrelandsvennen
Gine Mari Wangberg Fallan – 36 - Økonomisjef og leder for forretningsutvikling Polaris Distribusjon
Beate Amundsen Koren – 39 - Avdelingsleder for VG+/Stories VG
Mina Liavik Karlsen – 26 - Konstituert nyhetsredaktør E24
Klaudia Lech – 30 –SoMe-redaktør, Avisa Oslo
Camilla Brække – 32 – Prosjektleder VGTV
Elin Flaglien Borud – 32 – Redaksjonssjef Sporten TV2
Ida Falch-Olsen – 32 - Desksjef TV2.no
Julie Lundgren – 33 – strategi og produktdirektør Dagens Næringsliv
68 ambisiøse og driftige medieledere søkte om plass i tredje kull av mentorprogrammet. 38 av disse har vært inne til et dybdeintervju, og 18 har nå fått plass i programmet.
-Det har vært et stort privilegium å få bli kjent med de 38 vi har hatt inne til intervju. Og det var utrolig vanskelig å plukke ut de 18 som til slutt fikk plass i programmet. Dette tredje kullet er et realt finalekull, og aldri før har spredningen mellom redaksjonell-, kommersiell-, strategisk- og techbakgrunn vært større blant deltakerne, sier Trine Ohrberg prosjektleder for mentorprogrammet hos MBL.
- Det er svært gledelig å se at så mange ønsker å utvikle sitt lederskap gjennom Mentorprogrammet. De 18 medielederne som nå utgjør 20201-kullet, tar allerede stort ansvar i sine lederjobber og har på ulike måter en mangfoldskompetanse som bransjen trenger. Mentorene som skal få jobbe med disse lederne, kan glede seg, sier Veslemøy Østrem, leder i Medienettverket.
Dette er den tredje og foreløpig siste runden av Mentorprogrammet i regi av MBL og Medienettverket.
– Mediekonsernene som bidrar til finansieringen av dette programmet mulig, har forpliktet seg til et treårig prosjekt. Vi ser at et slikt program får konkrete resultater, og jobber nå for å kunne tilby bransjen et mentorprogram også framover, sier Ohrberg og Østrem.