Årets mediepriser – påmeldingen er åpen

Publisert

Aftenpodden vant prisen for Årets aktualitetspodcast for 2020. Foto: Caroline Roka.

I dag går startskuddet for påmeldingen til Årets Mediepriser. -Vil du bli med på festen i Bergen i mai, er det tid for å stille til start nå. Finn frem det beste du og din redaksjon har laget i 2021 og send det inn til årets konkurranse. Vi har i år en ny kategori - årets web-TVkonsept. Mye av utviklingen av mediehusenes strategi på levende bilder gjøres i ulike studio- og reportasjekonsepter, derfor opprettes nå en kategori for nettopp disse prosjektene, sier juryleder Trine Ohrberg.

Årets Mediepriser er Norges største mediekonkurranse. Hvert år konkurrerer mellom 500 og 700 bidrag om de gjeve prisene. Nå er det tid for å melde seg til start i årets konkurranse. Bidrag som sendes inn må være produsert og publisert i kalenderåret 2021. Alle redaksjonelle medier som følger redaktørplakaten kan delta i konkurransen, uavhengig av om de er medlem i MBL eller ikke. Siste frist for innsendelse er 15. februar 2022.

Ny kategori
En endring er gjort i årets konkurranse, det er lagt til en ny kategori - Årets web-TVkonsept. I denne kategorien bedømmes studio- og reportasjebaserte konsepter for nettTV. Juryen skal bedømme innhold, flyt, programledelse, prosjekt og nyskapning i denne kategorien. Hvert mediehus kan sende inn maksimalt 6 bidrag i denne kategorien.

Her finner du all praktisk informasjon om konkurransen.

Her finner du alle kategorier.

Lykke til!