INMA Global Media Awards ble delt ut på en digital prisutdeling tirsdag ettermiddag. I år deltok 922 innsendte bidrag fra 262 mediebedrifter fra hele verden i konkurransen. Om Mentorprogrammet sier juryen: " Meaningful and carefully monitored way to realize tangible results. Great project!"
-Dette er fryktelig stas, og en skikkelig lagseier. Det er et realt samarbeidsprosjekt i hele den norske mediebransjen som nå henter hjem disse prisene. Mentorprogrammet har gitt resultater umiddelbart, ikke bare hos de som får mulighet til å jobbe med en mentor gjennom et år, men også i den enkelte mediebedrift og på konsernnivå. Vi vil gjerne spre denne modellen til andre land, for den funker! Lederutvikling er en vesentlig faktor for en bransje som står midt i krevende endringer, sier Trine Ohrberg, som er prosjektleder for Mentorprogrammet i MBL.
Flere norske vinnere
Flere norske mediehus ble premiert i konkurransen. Amedia ble kåret til best Europa med prosjektet " Converting Existing Print Subscribers and Gaining New Customers", Amedia fikk andreplass i kategorien " beste nye teknologi eller digitale produkter" for livesendingene fra Norway Cup og Amedia fikk også tredjeplass i kategorien " Beste bruk av dataanalyse eller forskning". VG vant kategorien for beste event med VG-lista – årets viktigste sang", i denne kategorien fikk også Bergens Tidende hederlig omtale. VG fikk også andreplass i kategorien "beste nye teknologi eller digitale produkter", Aller fikk tredjeplass i samme kategori.
Se hele vinnerlisten her