Mentorpar:
CAMILLA FOSSE, Vaktsjef, Bergensavisen
TONE TVEØY STRØM-GUNDERSEN, Nyhetsredaktør, Aftenposten
HEGE VARSI, digital vaktsjef, Dagbladet
KARIANNE SOLBRÆKKE, nyhetsredaktør, TV2
INGER-THERESE HOLGERSEN, publiseringsredaktør, Haugesunds Avis
INGVILD RUGLAND, prosjektredaktør, Bergens Tidende
WINTA NEGASSI, senior Manager People & Culture, Discovery Networks Norway
TORRY PEDERSEN, direktør publisistisk virksomhet, Schibsted
EMMA HUISMAN MOSKVIL, nyhetsredaktør nasjonale nyheter, Dagsavisen
AMUND DJUVE, ansvarlig redaktør og administrerende direktør, Dagens Næringsliv
SUN HEIDI SÆBØ, konstituert sjefredaktør, adm.dir og samfunnsredaktør, Morgenbladet
TINA STIEGLER, Umoe
RIMA IRAKI, programleder/journalist, NRK
GURI HEFTYE, festivalsjef, Nordiske Mediedager
MARIANNE JOHANSEN, redaksjonssjef økonomi- og politikkavdelingen, NRK
PER AXEL KOCH, konsernsjef, Polaris Media
CHARLOTTE SUNDBERG, sportsleder, Adresseavisen
KJERSTI SORTLAND, ansvarlig redaktør/administrerende direktør i Budstikka
RAGNHILD OSKARSEN, administrasjonssjef og Business Controller, E24
NINA VESTERBY, CEO, Egmont Publishing
LINN KRISTIN DJØNNE, nyhetsredaktør, Laagendalsposten
DEREK BJØLGERUD, leder for tv2.no og digitale friflater, TV2
STINE HALLA, SVP finans og strategi, Schibsted News Media
MADS YNGVE STORVIK, sjefredaktør & adm. dir, NTB
KARI TONE SPERSTAD FLÅGEN, seksjonsleder, VG Nisje
TINE AUSTVOLL JENSEN, administrerende direktør og sjefredaktør, Discovery Norge
CHRISTINE TOBIESEN, leder Enkamera-avdelingen Oslo og Bergen, TV 2
PÅL NEDREGOTTEN, konserndirektør innovasjon, forretningsutvilking og strategisk analyse, Amedia
ISELIN ÅRDAL, leder kundeleveranse, TV2
PER MAGNE TVEITEN, konsernsjef, Mentor Medier
LIVE FEDOG THORSEN, redaktør for historiefortelling og livsstil, Dagens Næringsliv
ANNIKA BJØRNSTAD, prosjektdirektør for organisasjonsutvikling, NRK
GØRIL HUSE, redaktør og daglig leder, Klar Tale
TONE KUNST, regiondirektør, NRK
MONIKA AASERUD, publiseringsleder/redaktør, Nationen
KJERSTI LØKEN STAVRUM, CEO, Tinius Trust
– Det har vært en fantastisk respons på årets utlysning, når over 70 medieledere ønsker å være en del av programmet. Derfor er det også så bra at toppledere i hele bransjen stiller seg bak mentorprogrammet og tar arbeidet med mangfold på alvor. Dette er rett og slett et skikkelig dugnadsprosjekt på tvers av bransjen. Første runde av Mentorprogrammet har vært svært vellykket og vi ser allerede spor av arbeidet i rekrutteringsprosesser og i mediehusene. Vi ser frem til å få i gang andre kull i januar, sier prosjektleder for Mentorprogrammet i MBL, Trine Ohrberg.
Totalt 70 søknader kom inn til årets kull.
- Det er svært gledelig å se at så mange ønsker å utvikle sitt lederskap gjennom Mentorprogrammet. Vi har allerede sett at denne form for lederutvikling gir konkrete resultater og bidrar til å skape et bedre mangfold i toppsjiktet av norsk mediebransje. De 18 medielederne som nå utgjør 2020-kullet, tar allerede stort ansvar i sine lederjobber. Vi ser frem til å følge med på deres videre vei. Dette er ledere bransjen trenger. Mentorene som skal få jobbe med disse lederne, kan glede seg, sier Veslemøy Østrem, leder i Medienettverket, forum for kvinner i ledelse.