Under tittelen "Slik lykkes medier med programmatisk annonsesalg" vil dagen inneholde følgende:
- Hvordan programmatisk og native annonsesalg fungerer
- Oversikt over aktører i et programmatisk økosystem, deres forretningsmodeller og pengeflyten
- Systemer og plattformer og hvordan de jobber sammen, fra annonsør til medie
- Hvordan velge en riktig salgsplattform (SSP) og deres fordeler og ulemper
- Oversikt over det norske markedet, hvilke plattformer som er mest brukt i Norge og hvorfor
- Forskjellige metoder for å selge programmatisk: direkte, deal, åpen børs, guaranteed, etc.
- Hvordan kapitalisere på brukerinformasjonen som et medie/ mediehus besitter
- Hvordan strategisk jobbe med å øke viewability
- Oppsett av kampanjer i flere DSPer (kjøpsplattformer) + case
- Gjennomgang av hvordan man setter en pris strategi per plassering og format
- 7 konkrete tips til hvordan du skal lykkes med automatisert annonsesalg
- 5 teknologier du bør vite om som kan drive inntekt
Sted: MBL og LLA, Kongens gate 14, 0153 Oslo
Tid: 6.juni kl. 10.00-15.00.
Tilleggsrapporter:
Selve kurset er kostnadsfritt, men deltakerne vil i tillegg få mulighet til å kjøpe rapporter, inklusive analyser av eget nettsted.
Rapporten vil inneholde tall og statistikk for bransjen generelt, samt oversikt over hvordan eget nettsted ligger an i forhold til andre medier, og potensielle forbedringsområder.
Tallene hentes fra flere DSPer (kjøpsplattformer). Kjøp av rapporter er valgfritt, og pris vil være på mellom kr. 7 490 og 14 900 avhengig av innhold.
Påmeldingsfrist 16.mai
Merk at kurset har maks 20 plasser. Du vil få tilbakemelding fra MBL om du har blitt tildelt plass.