Det vil være mellom 20-30 plasser tilgjengelig per kurs. Du kan velge ett av følgende kurs:
Gardermoen/Oslo, fredag 13. september, klokka 09.30 til ca. kl 15.00
Flesland/Bergen, torsdag 17. oktober, klokka 10.00 til ca. kl 15.30 FULLTEGNET
Trondheim, fredag 15. november, klokka 09.30 til ca. kl 15.00 (dagen etter NxtMedia-konferansen)
Dagen vil inneholde følgende:
- Hvordan programmatisk og native annonsesalg fungerer
- Oversikt over aktører i et programmatisk økosystem, deres forretningsmodeller og pengeflyten
- Systemer og plattformer og hvordan de jobber sammen, fra annonsør til medie
- Hvordan velge en riktig salgsplattform (SSP) og deres fordeler og ulemper
- Oversikt over det norske markedet, hvilke plattformer som er mest brukt i Norge og hvorfor
- Forskjellige metoder for å selge programmatisk: direkte, deal, åpen børs, guaranteed osv
- Hvordan kapitalisere på brukerinformasjonen som et medie/ mediehus besitter
- Hvordan strategisk jobbe med å øke viewability
- Oppsett av kampanjer i flere DSPer (kjøpsplattformer) + case
- Gjennomgang av hvordan man setter en pris strategi per plassering og format
- 7 konkrete tips til hvordan du skal lykkes med automatisert annonsesalg
- 5 teknologier du bør vite om som kan drive inntekt
Tilleggsrapporter:
Deltakerne må selv dekke reisekostnadene, men selve kurset er kostnadsfritt. Deltakerne vil i tillegg få mulighet til å kjøpe rapporter, inklusive analyser av eget nettsted.
Rapporten vil inneholde tall og statistikk for bransjen generelt, samt oversikt over hvordan eget nettsted ligger an i forhold til andre medier, og potensielle forbedringsområder.
Tallene hentes fra flere DSPer (kjøpsplattformer). Kjøp av rapporter er valgfritt, og pris vil være på mellom kr. 7 490 og 14 900 avhengig av innhold.
Hvert kurs har maks 20-30 plasser. Du melder deg på via denne påmeldingslinken.
Hjertelig velkommen til Gardermoen eller Trondheim.