Mediebedriftenes Landsforening inviterer alle norske medier og mediehus til å delta i den store konkurransen om Norges gjeveste mediepriser. Alle nominerte blir invitert til å delta på den store prisfesten i forbindelse med Nordiske Mediedager 6. mai 2020.
-Vi gjør flere endringer i årets konkurranse. Kategoriene «årets spesialmagasin» forsvinner og kategorien «årets featuresak» gjøres om til kategorien «årets lokale historie». I år gjenoppliver kategorien «årets reportasje for web-TV», og lanserer to nye podcast-kategorier «Årets aktualitetspodkast» og «årets underholdningspodkast», sier juryleder Trine Ohrberg i MBL.
Featuresaker fra de største mediene har de siste årene vært sendt inn både på papir i featureklassen og digitalt i årets digitale historie, disse sakene skal nå konkurrere kun i årets digitale historie.
De fleste bidrag kan nå sendes inn enten på papir eller digitalt, det er kun årets avisforside, årets magasinfoto og årets cover som må sendes inn på papir. De øvrige kategoriene kan man velge hvordan man sender inn. Filene til bidragene lastes opp i det elektroniske påmeldingsskjemaet.
Siste frist for innsendelse er 1. februar 2020.
Her er alle kategoriene:
Årets avisforside
Årets cover (ukepresse)
Årets lokale nyhetsdekning
Årets nasjonale nyhetsdekning
Årets lokale sportsdekning
Årets nasjonale sportsdekning
Årets magasinfoto
Årets inspirasjonssak
Årets lokale nyhetsnettsted
Årets nasjonale nyhetsnettsted
Årets nisjenettsted
Årets redaksjonelle event
Årets digitale historie
Årets lokale historie
Årets programserie (WEB-TV)
Årets reportasje (levende bilder)
Årets aktualitetspodcast
Årets underholdningspodcast
Årets nyskapning
Årets magasin (digitalt og papir)
Årets mediehus (digitalt og papir)