Namdalsavisa, Amedia og VG til topps i digitalt Europamesterskap

Publisert

Kim Riseth og Lars Øvereng fra Namdalsavisa jubler over å ha gått til topps i WAN-IFRA's European Digital Media Awards.

Mandag kveld var det prisutdeling i WAN-IFRA's European Digital Media Awards i Wien. Norske medier gikk til topp i fire av i alt 10 kategorier. VG tok to priser og Namdalsavisa og Amedia tok en hver.

Alle fire casene går automatisk videre til juryering i WAN-IFRAs World Digital Media Awards som deles ut i Glasgow i begynnelsen av juni.

Amedias live streaming sportstjeneste vant i kategorien Best in Lifestyle, Sports, Entertainment Website or Mobile Services.

VG vant i kategorien Best in Social Media Engagement for World Cup Twin og Best Marketing Campaign for News Brand for merkevarekampanjen Berxit.

Namdalsavisa vant i kategorien Best Native Advertising/Branded Content Campaign

For åtte dagers eventet Mission Vision. Juryen var såpass imponert over hvordan de hadde løst leserinvolveringen at juryuttalelsen er merket med "Potential gold".

Her er hele vinnerlisten