Hovedpris til Amedia i European Digital Media Awards

Publisert

Under gårsdagens utdeling av European Digital Media Awards i København vant Amedia hovedpris for "Best reader Revenue initiative" sammen med tyske Z + Die Zeit. Dagbladet hentet hjem diplom for sin daglige pluss-utgave og Aller for lommelegen.no.

Det er WAN-IFRA som står bak den årlige utdelingen og vinnerne går automatisk videre til finalen i World Digital Media Awards.

Prisen ble tildelt Innholdsinitiativet for «Best reader revenue initiative» - beste tiltak for å skaffe abonnenter.  Amedias innholdsinitiativ pågikk i 2016-2017, og er konsernets systematiske satsing på analysearbeid og innholdsutvikling for å utvikle journalistikken for å oppnå flere fornøyde kunder og øke antallet abonnenter

«Resultatene er imponerende. Og enda mer interessant er prosessen og involveringen av redaksjonene som ledet fram til resultatene. Måten journalistene fikk demonstrert hvordan de kunne forbedre dekningen og gjøre innholdet mer interessant for brukerne og hjelpe dem til å forstå hvordan de kan bidra direkte til endringer. Rett arbeidsflyt, justert i forhold til målene, er også veldig interessant,» heter det i juryens begrunnelse.

Vinnerliste European Digital Media Awards 2018