Mediepolitikk

MBL arbeider for en best mulig offentlig mediepolitikk. Mediene bør ha rammebetingelser som gir dem et sunt og solid økonomisk fundament for sin virksomhet og gode utviklingsmuligheter.

Medienes rammebetingelser

MBL arbeider for en best mulig offentlig mediepolitikk.

 

Mediebransjens samfunnsansvar

MBL arbeider for at alle våre medlemsbedrifter skal vise samfunnsansvar. De fleste medlemmene i MBL er mediebedrifter med et publisistisk ståsted.

Aktuelt om mediepolitikk

  1. |

    Ber transportkomiteen sikre fortsatt distribusjon over hele landet

    - Vi ber komiteen bidra til at opsjonen for ytterligere ett års anbud for avisdistribusjon i områder uten kommersielt tilbud utløses, sa MBLs adm.dir. Randi S. Øgrey under høringen i Stortingets transport- og kommunikasjonskomite i dag. Hun pekte videre på at det vil være behov for distribusjon i disse områdene også etter at opsjonsperioden er omme.

  2. |

    Høyre har gode poenger, men treffer ikke godt nok

    Mandag la Høyre ut førsteutkastet til partiprogram for stortingsperioden 2025-2029. - Høyre anerkjenner betydningen av mediene og ser flere av utfordringene mediebransjen står i, men treffer ikke godt nok på tiltakene, sier MBLs adm. dir. Randi S. Øgrey.

Ta gjerne kontakt hvis du lurer på noe.

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?

Gi oss gjerne en kommentar i tillegg - hvordan kan vi forbedre oss?

Takk for kommentaren!

Kommentar sendt