Fersk mediehusanalyse for magasiner og ukeblader

(Oslo 03.11.15) For første gang er de mobile plattformene inkludert i mediehusanalysen for magasiner og ukeblader. Egmont er størst av magasinforlagene på nett og samler totalt 3.051.000 personer på papir og nett, 36% av nettbrukerne leser ikke papirutgavene. De ferske tallene er ikke sammenlignbare med tidligere år og kan ikke brukes til direkte utvikling mot fjoråret. Se de ferske tallene her.

-Det tallene slår fast er at innholdet fra mediehusene står sterkt og leses mer enn noen gang. Ved å bruke alle kanaler når man effektivt ut til tydelige målgrupper med tydelige interesser i en god kontekst. Med andre ord – sammen sørger vi for at budskapet ikke bare kommer ut, men helt frem, sier Ole Kristian Ullereng Kommersiell direktør i Egmont. Ullereng er også leder av MBLs Annonseråd for magasiner.

Aller samler totalt 2.593.000 personer på papir og nett, 55% av nettbrukerne leser ikke papirutgavene. Bonnier samler totalt 1.924.000 personer på papir og nett, 38% av nettbrukerne leser ikke papirutgavene.

SE TALLENE HER