Contextual - vinner av MBLs pitchekonkurranse

(Trondheim 16.11.16) Trondheimsfirmaet Contextual er vinnere av MBLs ptichekonkurranse. Firmaet lager en dataplattform for å koble finansnyheter med aksjesalg, og vil gjøre det enklere for folk å kjøpe og selge aksjer. 

Totalt 21 start-up selskaper var på meldt til konkurransen og tirsdag denne uka fikk ti utvalgte bedrifter presentere sine ideer på WorkWork i Trondheim i forbindelse med NxtMedia Conference. I juryen satt Even Aas-Eng fra Venture Factory, Hildegunn Amanda Soldal fra Dagbladet, Dag Otter Johansen fra Budstikka, Heidrun Reisæter fra NRK, Ann Baekken fra Amedia, Ola E. Stenberg fra VG, Kristian Bruarøy fra TV 2, Rolf Dyrnes Svendsen fra adressa.no og juryleder Tore Andre Godager fra NHST Media Group.

Valget falt til slutt på Contextual, en start-up med utspring fra forskermijøet på NTNU. Premien de vant var; 100 000 kr i innovasjonsstipend, gratis kontorplasser i 3–6 måneder i en norsk mediebedrift, tilgang til mentorer fra Mediebedriftenes Landsforening (MBL) og ulike mediebedrifter og opptak i Tapad sitt propeller program i New York.

I et intervju med Adresseavisen sier gründer Jon Espen Ingvaldsen i Contextual at " - 100 000 kroner er god starthjelp. Vi er også glade for kontorplass i et medieselskap og få mentorhjelp hos Mediebedriftenes Landsforening, der skal vi også ha god dialog knyttet til opphavsrett når vi bruker nyhetene på tvers av mediehus og landegrenser. Men det vi er aller mest glad for er å få del i nettverket til det amerikanske selskapet Tapad som den norske teknologigründeren Are Traasdahl fra Orkdal står bak. Vi vet ikke helt hva det innebærer, men vi er utrolig glad for det."

Les hele intervjuet i Adressa her.