Hvordan kapre lesere – og beholde dem?

NONA og MBL inviterer til "etter jobb-prat" med Renée Kaplan (bildet) mandag 24. oktober på Mesh i Oslo. Kaplan er ansvarlig for brukerdata og analyse i Financial Times. Hun forteller hvordan storavisen treffer publikum gjennom data, eksperimentering med nye formater og plattformer, og nytenkning i redaksjonen.

Jobben til Renee er å sikre at journalistikken til Financial Times møter både et større publikum og et riktigere publikum. Som leder for teamet «audience engagement» i Financial Times påvirker hun både journalistikken, publiseringen og teknologien med bakgrunn i data og analyse av hvordan brukerne oppfører seg. Du kan lese mer om jobben hennes her, og om analyseverktøyet Financial Times har utviklet her.

Kaplan er tidligere viseredaksjonssjef i France24 og innholdsansvarlig i markedsføringsbyrået Havas. Hun har jobbet som journalist i en rekke amerikanske medier, blant annet CNN, CBS og New York Observer. Hun er bosatt i London.

24. oktober dørene kl. 16.30 programstart 17.00, The Lounge på Mesh. Begrenset antall plasser. Meld deg på nå.

MELD DEG PÅ HER.